Ν. Καζαντζάκης

"Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω". Νίκος Καζαντζάκης

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

O μαέστρος Νίκος Μιχαλάκης






Διηύθυνε την ορχήστρα «Φιλαρμονική Ρόμπερτ Σούμαν» στο Βερολίνο στην όπερα Ηλέκτρα του Ρίχαρντ Στράους στις 22 Σεπτεμβρίου 2004. Τους βασικούς ρόλους της όπερας κοντσερτάντε, με λυρικό κείμενο του Oύγκο βον Χόφμανσταλ, βασισμένο στην τραγωδία του Σοφοκλή, ερμήνευσαν οι Χάνα Σβαγκς – Κλυταιμνήστρα, Εύα Γιόχανσον – Ηλέκτρα, Νάνση Γκούσταφσον – Χρυσόθεμις, Ζίγκφριντ Τζερούσαλεμ - Αίγισθος και Βούλφγκανγκ Σόνε – Oρέστης. Στόχος του Νίκου Μιχαλάκη, όπως δήλωσε ο ίδιος, ήταν να δώσει «και πάλι την επαναστατικότητα και τη νεανικότητα που ξεχώρισε την Ηλέκτρα του Ρίχαρντ Στράους, όταν ο συνθέτης την παρουσίασε το 1908 σε ηλικία 44 ετών».

Η συναυλία αυτή αποτέλεσε ένα ιδιαίτερης σημασίας πολιτιστικό γεγονός, αφού για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες Έλληνας μαέστρος, μετά από τον Δημήτρη Μητρόπουλο, διηύθυνε την Ηλέκτρα σε μια από τις μεγαλύτερες αίθουσες μουσικής. O Μητρόπουλος είχε διευθύνει την Ηλέκτρα στις 7 Αυγούστου 1957 στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ.
O Νίκος Μιχαλάκης σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας, σύνθεση και πιάνο στο Σικάγο, συνέχισε στο Γκρατς της Αυστρίας και, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής του Λονδίνου. Η συνεργασία του με μεγάλες ορχήστρες άρχισε το 1994, όταν διηύθυνε τη «Φιλαρμόνια» του Λονδίνου σε δύο συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Έκτοτε έχει εμφανιστεί με πολλές ορχήστρες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου